Každá větší i menší firma má svoji vlastní firemní kulturu. Jedná se o jakýsi souhrn vnitřních pravidel, který upravuje vztahy mezi jednotlivými zaměstnanci, styl komunikace, řízení a s tím spojené i odměňování. Zároveň však určuje i vystupování společnosti směrem ven. Pokud je firemní kultura správně a funkčně nastavená, může pozitivně působit nejen na interní zaměstnance, ale i na své okolí a tak ovlivňovat úspěšné fungování celé firmy.
Každá firemní kultura je jiná
Pro každou společnost je specifická jiná firemní kultura, která má vliv na celkovou firemní strategii a tedy i dosahování stanovených cílů. Zahrnuje působení firmy navenek, celkové vztahy mezi zaměstnanci, s tím spojenou atmosféru na pracovišti, ale také sdílené hodnoty většiny zaměstnanců. Typické jsou pro firemní kultury jisté zavedené rituály, identifikující symboly nebo modely. Rozhodně nikde neexistuje žádný univerzální model, jak by taková firemní kultura měla vypadat.
Konkurenční výhoda v podobě firemní kultury
Pokud je správným směrem formována kultura firmy a s tím spojený i marketing firmy, může z toho firma udělat svou významnou konkurenční výhodu. Protože dynamicky se rozvíjející firmy, které se orientuji na péči o své zákazníky, shledávají velký úspěch. Avšak právě kultura na pracovišti může ovlivňovat celý průběh a implementaci inovací ve firmě. Pokud se zaměstnanci orientují na minulost a nejsou otevřeni změnám a ničemu novému, těžko bude inovace fungovat.
Pokud máte ve společnosti flexibilní týmy, můžete použít celou řadu komplexních řešení přímo na míru pro firmy, které zefektivní týmovou spolupráci a provázanost veškerých procesů – Office 365. Tak i kvalitní péčí o své zákazníky díky Dynamics CRM zajištěním nejen hodnotné databáze, ale i řízením příležitostí, správou kampaní, řízením marketingových zdrojů, tvorbou analýz a mnohým dalším, což zajistí kompletní péči o zákazníky a souhrnné východisko tvořící výhodu nad konkurencí.
