Mnozí z nás se již několikrát ve svém životě setkali s touto zkratkou, která spadá do odvětví IT. V předešlých letech jsme se setkali s implementací CRM hlavně ve velkých společnostech, což již v současnosti neplatí. CRM je cenově dostupné, z toho důvodu si toto řešení řízení vztahů se zákazníky pořizují malé a střední firmy. Díky tomu jaké možnosti jsou k dispozici, naleznete nejrůznější nabídky a specifika podle daných potřeb jednotlivých firem.
Co konkrétně CRM je?
Jedná se o propracovanou databází veškerých firemních kontaktů, která zajišťuje kvalitní řízení vztahů se zákazníky. Nicméně velmi záleží na správě CRM a tedy i na dodavateli, který Vám CRM zajišťuje. Kvalitní správce Vám zajistí centrální databázi, ve které se nebudou nacházet duplicitní kontakty a informace. Díky tomu dojde k zefektivnění řízení celého Vašeho obchodního oddělení a konkrétního týmu pracovníků, neboť získají globální pohled na veškerá data o zákaznících a potencionálních klientech. Bude se jim celkově snadněji pracovat. Samozřejmostí je i možnost nejen online verze, ale současně i offline, kde budou mít data kdykoliv bez omezení k dispozici. Kvalitní správce Vám mimo to zajistí i zautomatizování veškerých procesů, které se týkají péče o klienty. A to zajistí, že se Vám bude lépe dařit predikovat jednání veškerých Vašich zákazníků a jejich potřeb.
Jak poznat kvalitního správce?
Není to snadné. Na našem trhu se vyskytuje poměrně velké množství dodavatelů CRM. Nicméně ne zdaleka všichni poskytují takové služby, které slibují. Proto, než se rozhodnete pro některé z nabídky, prohlédněte si jeho web, pročtěte si vše, co na webu píše, nechte si doložit reference a na základě toho, se teprve rozhodněte. V tomto případě se rozhodně vyplatí naše pořekadlo: „Dvakrát měř, jednou řež.“