Stěhování je pro každého z nás velkým krokem a poté už jen zbývají starosti o předešlé bydlení. Často není v lidských silách postarat se o nový i starý domov zároveň, a byty nebo domy poté ztrácejí na hodnotě. Hledání nových nájemníků či úklid a opravy také nejsou nejjednodušší činností, a proto je spousta majitelů odsouvá. Jsou však firmy, které vyřeší tento problém za vás a naúčtují si přiměřený poplatek.
Uvedení bytu na trh
Počátečním problémem majitele je vždy to, že nemá zkušenosti s uvedením bytu na trh nebo jen svou nemovitost dostatečně nepropaguje na správných místech. Správa nemovitostí spočívá v počáteční přípravě, jako je pořízení profesionálních fotografií a jejich následná propagace s nabídkou pronájmu. Výhodou této fáze pro zákazníka může být fakt, že neplatí za služby správy nemovitostí, dokud byt není pronajatý.
Následná péče
Až po nastěhování nových nájemníků do bytu začnete odvádět přiměřený poplatek za služby spojené se správou. S příchodem této situace se pro vás nadále nic nemění. Stále jen sledujete vývoj situace. Firma zabývající se správou za vás přebere kauci, odevzdá klíče, vysvětlí novým nájemníkům vše potřebné a vy s nimi nemusíte vůbec přijít do kontaktu. Vše je tak naprosto bez starostí. Nájemníkům mohou být po domluvě s vámi a na jejich požadavek přivedeny telefonní služby jako internet, pevná linka a digitální TV.
Starost o nové nájemníky
Ani zde služby správy nemovitostí nekončí. Na řadu totiž přichází výběr nájmu, starost o vodu, plyn a elektřinu a občasná kontrola bytu, zdali vše funguje tak jak má a není váš byt nějakým způsobem poničen či novým nájemníkům něco nechybí.
Účetnictví, poradenství a jakkoliv častá potřebná komunikace mezi majitelem a správcem je samozřejmostí, která vzájemnou spolupráci usnadní.