Jakékoliv účetnictví či vedení agendy je v českých podmínkách opravdový extrém. Jsme totiž jednou z mála zemí v moderní Evropě, která má stále jen minimální množství úkonů automatizované a digitálně řešené a proto musíme neustále dbát o spousta dokumentů. V případě správy a provozu nemovitostí se takových dokumentů navíc mohou nakupit celé stovky a o to větší problém to potom je. Dnes si povíme, jak byste se mohli podobným problémům vyhnout.
Správa činžovních domů pomůže i s papírováním
Možná jste už někdy o této službě, nebo spíše souboru jednotlivých služeb, mohli slyšet. Správa činžovních domů je totiž jednou z nejčastějších služeb realitních kanceláří, které využívají developeři, investoři ale i majitelé a bytová družstva jako taková. Soubor služeb je postavený na míru každé nemovitosti a dokáže díky tomu pomoci se širokým spektrem problémů a úkonů.
Patří sem technologický dohled, úklidové služby a v neposlední řadě to co nás v dnešním článku zajímá nejvíce, samotné účetnictví a vedení agendy. Zde je služba opravdu rozsáhlá a nabízí kompletní servis díky asistenci profesionálních účetních či právníků, kteří mají informace o všech změnách v realitách dřív, než se vůbec dostanou v platnost. Nebudete muset řešit už ani jakýkoliv platební styk s nájemníky a poskytovateli, vše se totiž řeší přes třetí stranu v podobě realitní kanceláře.
Mějte vždy dostatek kontaktů k dispozici
Pokud vám potom přijde správa nemovitostí jako plýtvání penězi, tak minimálně mějte v kapse neustále záchrannou brzdu. Tou by měly být kontakty na odborníky, kteří se v realitách a všech podmínkách kolem nich dokonale orientují. Všeobecná účetní nebo právník rozhodně nemusí znát všechny podklady a náležitosti realitního trhu. A proto je ideální cíleně dohledávat právě kontakty přímo z oboru.
