Poslední roky opravdu mohou přijít leckomu jako obrovský cyklus neustálých zkoušek a výzev. Nejdříve pandemie, která byla následovaná válkou na východě Evropy, a nakonec z toho vznikající vysoká inflace a energeticko-palivová krize.
A právě to poslední, konkrétně palivová krize je tématem dnešního článku. Podíváme se trochu hlouběji do možností firem odolávat takovým situacím.
Nepříjemnost v podobě kontraktů
Problémem číslo jedna je rozhodně nepříjemnost v podobě dlouhodobých kontraktů. Pro velké firmy je pochopitelně životně důležité mít jistotu toho, že máte dostatek práce pro svoje lidi. A přesně z toho důvodu tak podepisují kontrakty s mnohaletou platností. Jenže často nejsou pojištěny dopady krizí a inflace, což mnohé firmy pocítili. Náklady se prudce zvedly, ale přitom musí ve špatném případě dodržovat ty, které jsou zadány v kontraktu jako takovém.
Více ceněná možnost vlastních zásob
Právě u paliv přitom dnes existují možnosti, jak mohou být do značné míry firmy nezávislé na okolí. Dnes už moderní nádrže na naftu nebo nádrže nad AdBlue dokáží víceméně pojmout stovky a tisíce litrů, které dokáží vozy uživit. Zásadním rozdílem je zde to, že zatím co venku cena stoupá, u vás v zásobách zůstává. Pro optimalizaci nákladů tak může být taková maličkost jako je dostatek vlastních zásob doslova svatý grál!
I halíře udělají opravdu hodně
V současnosti už cena paliv díky bohu klesá, což je pro mnohé firmy velký úleva. Mnozí ale nedoceňují změny s argumentací, že halíře neudělají rozdíl. U běžného uživatele vozu ne, ale představte si firmu s rozsáhlým vozovým parkem, která víceméně posílá kamiony na stovky tisíc kilometrů ročně. Pak každý halíř dokáže udělat zásadní finanční rozdíly v poměru nákladů dopravy a od toho odvozených zisků.