Pozemní doprava patří stále mezi menší zdroje znečištění, ale i tak se lidé snaží minimalizovat její dopady na přírodní prostředí. Je pravdou, že v minulosti docházelo i z pohledu těchto společností k nepříjemnému zacházení s okolím, a proto se dnes mnohem víc společností otáčí k zelené budoucnosti.
Zelená budoucnost není ztrátou peněz, ale naopak výdělkem
Potřebu změnit způsob chování k přírodě a distribuci paliv či odpadů pochopitelně začala cítit i naše vláda a Evropská unie. Jsou zde proto různé aspekty, které jsou sledovány a při jejich plnění mohou společnosti získávat bonusové dotace či v ekologickém programu dojít k různým daňovým úlevám a sníženým sazbám. Hned v úvodu je tak potřeba připomenout, že to nemusíte dělat jen pro naši planetu, ale také pro plynulý běh společnosti.
Nádrže na adblue a naftu jsou ekologickou variantou
Kamiony používají ve svém palivovém článku také složku zvanou adblue. Která je specializovaná k tomu, aby snižovala emise produkované naftovými motory. Adblue je přitom syntetická močovina, která na sebe váže ozonu škodlivé prvky a následným rozkladem je před opuštěním z výfuku dostane do neškodné podoby. Nádrže na adblue přitom na spoustě dopravních společností chybí a jsou levnou možností, jak zvýšit ekologický aspekt společnosti. Mimo toho mají účel i pro časový plán či ekonomickou stránku podnikání, nesmí se totiž zapomínat na výhody tankování takříkajíc na dvorku.
Kvalitní likvidace odpadů
Spousta odpadu, které velké spedice produkují pak putují do nesprávných kontejnerů a skládek. Pamatujte, že veškeré obaly od syntetických olejů, či dokonce jejich vyměněné zbytky, patří do speciálních likvidačních zařízení. A že se za to platí? Odeberte si to z daní, máte na to totiž svaté právo!